Cetatea Giurgiu – punerea în valoare a sitului arheologic

| 30 martie 2015

Pornită ca un atelier de lucru la Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu” – București, expoziția de idei a studenților din anul IV de la Departamentul Sinteza Proiectării a avut vernisajul în holul Centrului Cultural „Ion Vinea” luni, 30 martie, în prezența viceprimarului Alexandru Vladu, dar și a profesorului Georgică Mihalache.

„Asemenea ateliere se derulează anual, pentru 2015 fiind aleasă Cetatea Giurgiu, iar ținta noastră este de a readuce în circuitul cultural și turistic, utilizând potențialul cetății, condițiile date de configurație, de vecinătatea cu cele două poduri și de la potențialul oferit de dezvoltarea falezei Dunării”, declara profesorul Mihalache.

Cele 31 de proiecte – dintre care 26 sunt expuse la Giurgiu – sunt, de fapt, viziunea tinerilor, și rezultatul unui studiu laborios, pe timp de o lună de zile.

La rândul său, viceprimarul Alexandru Vladu afirma, la vernisajul expoziției:

„Atât Cetatea, cât și zona din imediata apropiere, fac obiectul unui Plan Urbanistic Zonal, care cuprinde amenajarea canalului Cama, a unei zone de promenadă, care să prindă și vizitarea Cetății. Acum doi ani s-a demarat activitatea de delimitare a zonei protejate a Cetății; am demarat și procedura de intabulare, delimitare a vecinătăților și realizarea de ridicări topografice. Ceea ce vedem la suprafață, constituie baza proiectelor de intervenție rapidă (vizitare), iar pe viitor avem în vedere, în funcție de fonduri, deschiderea de șantiere arheologice”.

Ideile prezentate de studenții la Arhitectură pun în valoare cele trei posibilități: stadiul actual, cu digul construit în anii 1950, o situație cu reconfigurarea terenului de la momentul construcției cetății (cu realizarea insulei pe care se află cetatea), și o situație în care digul să dispară, dar să nu se refacă insulița Cetății.

Categoria: Cultura

Comentariile sunt inchise.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close