În prezența secretarului de stat, Raed Arafat, ISU ”Vlașca” Giurgiu a prezentat bilanțul activității pe anul trecut

| 30 ianuarie 2018

Centrul Transfrontalier de Coordonare și Conducere a Intervenției Giurgiu, a găzduit, astăzi, ședința festivă de prezentare a bilanțului instituției pe anul 2017.

Au fost prezenți, pe lângă angajații ISU, reprezentanți ai Prefecturii, Consiliului Județean dar și secretarul de stat Raed Arafat, care a venit special la Giurgiu din respect pentru rezultatele obținute de ISU Giurgiu atât în ceea ce privește dotarea cu echipamente specifice cât și a implicării conducerii în extinderea capacității de intervenție la nivelul județului.

Bilanțul a fost prezentat de colonelul Emil Apostol, comandantul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Giurgiu și a cuprins principalele direcții de acțiune: număr de intervenții, acțiuni de prevenire, dotări cu echipamente specififice, extinderea razei de acțiune dar problemele de personal cărora au trebuit să le facă față.

Astfel, din datele prezentate a reieșit că în anul 2017, ISU Giurgiu a efectuat un număr de 7765 de misiuni din care 3880 au fost cele ale SMURD, în scădere cu 15% față de anul precedent din motive uzură și vechime a mașinilor de intervenție.

O realizare deosebită a ISU Giurgiu, condusă d ecolonelul Emil Apostol este extinderea razei de acțiune pe teritoriul județului prin amenajarea a 7 substații SMURD care, pe lângă că acoperă întreaga suprafață a județului, poate oferi ajutor și județelor limitrofe.

În expunerea sa, comandantului ISU Giurgiu, a menționat și implicarea Consiliului Județean care, prin accesarea de fonduri europene, a putut contribui la dotare instituției cu mașini și utilaje de mare necesitate în acțiunile de salvare a vieților omenești. 17.830.480 de euro este suma fondurilor europene atrase de Consiliul Județean din 2011 până în prezent.

Prezenți la prezentarea bilanțului activității ISU Giurgiu, Lucian Corozel, vicepreședinte al Consiliului Județean și subprefectul Adriana Puțaru au transmis felicitări conducerii Inspectoratului pentru Situații de Urgență Giurgiu pentru întreaga activitate desfășurată și l-au asigurat pe comandantul unității, Emil Apostol, de tot sprijinul pentru ca instituția pe care o conduce să poată asigura oamenilor siguranță și securitate, dar și sprijin în obținerea dotărilor de care au nevoie în desfășurarea activității.

La rândul său, secretarul de stat Raed Arafat a declarat:

”Acesta este al opulea județ la care particip la  bilanțul Inspectoratului pentru situații de Urgență și mă bucur că în județul Giurgiu am avut ocazia să vizitez subunități sau puncte de lucru pe care le aveți și pot să spun că s-au făcut multe în ultimii ani. Principalul obiectiv pe care îl avem este să fim cât mai aproape de omul de rând dar nu oricum ci cu echipamentele necesare, cu oameni pregătiți și condiții pentru a asigura o intervenție corectă. Am văzut ce s-a realizat în ultimul an în privința punctelor de lucru și dotarea cu mașini de intervenție atât pe partea de incendii cât și pe partea de intervenție medicală. Acest lucru nu face decât să ne aducă către cerințele europene de timpi de acțiune și care sunt din ce în ce mai mic. Deci, pe parte organizatorică pot spune că sunteți un adevărat exemplu. Giurgiu are un avantaj, similar cu încă două județe care pot accesa fonduri transfrontaliere, și trebuie să vă felicit pentru că ați știut să o faceți, lucru pentru care trebuie să-i mulțumesc Consiliului Județean. Astăzi m-am întâlnit cu mai mulți primari și am văzut cât de mult sunt interesați să sprijine activitatea ISU și care arată un sprijin al comunității pentru activitatea dumneavoastră.„

Un alt subiect sensibil atacat atât de colonelul Emil Apostol în prezentarea bilanțului cât și de secretarul de stat Raed Arafat, a fost lipsa personalului, subiect în legătură cu care acesta a declarat: ”Inspectoratul se confruntă cu o situație care se va agrava dacă nu luăm măsuri deoarece avem o îmbătrânire în masă a celor care au fost angajați în anii 2006 – 2007, fără limită de vârstă la momentul respectiv, iar în următorii ani vom avea ieșiri la pensie, în mod natural, cum se spune, de câteva sute de persoane pe an sau chiar mii. Pentru acest motiv am luat hotărârea să reducem perioada de instruire în școlile de subofițeri de pompieri de la doi ani la un an.”

M.B

 

 

 

Categoria: Politica

Comentariile sunt inchise.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close